WEKO3
アイテム
中国における日本グローバル企業のローカリゼーション戦略® -コマツの事例分析を中心として -
http://hdl.handle.net/10487/10378
http://hdl.handle.net/10487/10378dc62035d-5b36-4118-91f0-0adc7f448fca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2012-05-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中国における日本グローバル企業のローカリゼーション戦略® -コマツの事例分析を中心として - | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グローバリゼーション戦略 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ローカリゼーション戦略 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人的資源管理 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グローバル企業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 競争優位 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | globalization strategy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | localization | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | strategy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | human resource management | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | global corporate | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | competitive advantage | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
白, 旺
× 白, 旺× Haku, Ou |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では、中国進出の日本グローバル企業がどのような戦略を採るべきかについて明確にしたい。競争環境の変化に応じて、適切な戦略を採れない企業は様々な問題に直面している。本稿ではこれらの問題を分析し、その原因を究明したい。また、結論として、中国における日本グローバル企業はローカリゼーション戦略を採るべきであり、とりわけ人材のローカリゼーション戦略を採るべきであることを明らかにした。そして、コマツ事例分析を通じて、仮説を検証したい。 \nThe purpose of this paper is to try to explain which kind of strategy should the global corporate have to take up. The global corporate are facing various problems while a strategic issue is changing by a competing environmental change today. I analyze the problems in this paper and try to make why these problems did happen clearly. And in this paper I try to give a conclusion that as a global corporate, localization strategy has to be taken up,especially the localization of human. This paper examines KOMATSU as case studying. And the result leads us to the conclusion that as a global corporate, the localization of human is essential. |
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書誌情報 |
マネジメント・ジャーナル 巻 04, p. 135-149, 発行日 2012-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2187-7947 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1241382X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Localization Strategy for Japanese Global Corporations in China: Focusing on KOMATSU Case Studying | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神奈川大学国際経営研究所 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article |