@article{oai:kanagawa-u.repo.nii.ac.jp:00005247, author = {白, 旺 and Haku, Ou}, journal = {マネジメント・ジャーナル}, month = {Mar}, note = {本稿では、中国進出の日本グローバル企業がどのような戦略を採るべきかについて明確にしたい。競争環境の変化に応じて、適切な戦略を採れない企業は様々な問題に直面している。本稿ではこれらの問題を分析し、その原因を究明したい。また、結論として、中国における日本グローバル企業はローカリゼーション戦略を採るべきであり、とりわけ人材のローカリゼーション戦略を採るべきであることを明らかにした。そして、コマツ事例分析を通じて、仮説を検証したい。 \nThe purpose of this paper is to try to explain which kind of strategy should the global corporate have to take up. The global corporate are facing various problems while a strategic issue is changing by a competing environmental change today. I analyze the problems in this paper and try to make why these problems did happen clearly. And in this paper I try to give a conclusion that as a global corporate, localization strategy has to be taken up,especially the localization of human. This paper examines KOMATSU as case studying. And the result leads us to the conclusion that as a global corporate, the localization of human is essential., Article}, pages = {135--149}, title = {中国における日本グローバル企業のローカリゼーション戦略® -コマツの事例分析を中心として -}, volume = {04}, year = {2012} }