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アイテム
ホスピタリティ産業従業員の勤務地域と勤務会社への愛着とESの規定要因に関する研究 -宿泊業・小売業・飲食業の比較を通して-
https://doi.org/10.24792/0002000581
https://doi.org/10.24792/0002000581c40bdf0d-9a78-4d97-b273-424df9321527
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2024-04-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ホスピタリティ産業従業員の勤務地域と勤務会社への愛着とESの規定要因に関する研究 -宿泊業・小売業・飲食業の比較を通して- | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Research on the Determining Factors of Employee Satisfaction in the Hospitality Industry : The Role of Place Attachment and Company Attachment | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 地域愛着 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 会社愛着 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ES | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ホスピタリティ産業 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | place attachment | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | company attachment | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | employee satisfaction | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | hospitality industry | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24792/0002000581 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
崔, 瑛
× 崔, 瑛× 菅野, 正洋
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 本研究は,ホスピタリティ産業の従業員の地域環境への評価や人々との関わり,会社に対する評価が地域愛着と会社愛着,ESに与える影響を検証したものである。地域関連因子として,「住民との接触」,「地域の優良資源」,「顧客との情報共有」,「生活・業務上の利便性」が抽出され,会社関連因子として,「働きやすい勤務環境」,「地域貢献の仕組み」,「会社のビジョン」が抽出された。これらの因子を説明変数として,地域愛着と会社愛着,ESへの影響を把握し,宿泊業・小売業・飲食業における差を比較した。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aimed to explore the effects of hospitality industry employeesʼ evaluation of the local environment, relationships with people, and the company on place attachment, company attachment, and ES. In this study, “relationship with residents,” “excellent resources,” “information sharing with customers,” and “convenience in life and business” were extracted as region-related factors. In addition, “comfortable working environment,” “support system for local contribution,” and “company vision” were extracted as company-related factors. Using these factors as explanatory variables, we grasped the effects on place attachment, company attachment, and ES, and compared the differences between the hotel industry, retail industry, and F&B industry. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 人文学研究所報 en : Bulletin of the Institute for Humanities Resarch 号 71, p. 87-105, 発行日 2024-03-27 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0287-7082 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00122854 | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 神奈川大学人文学研究所 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | The Institute for Humanities Research. Kanagawa University | |||||||||
言語 | en |