WEKO3
アイテム
日常生活資本が地域への愛着に与える影響
https://doi.org/10.24792/0002000577
https://doi.org/10.24792/0002000577a2eb9c3c-dca0-4826-b359-13fe06adc695
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2024-04-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日常生活資本が地域への愛着に与える影響 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Effects of Daily Life Capital on Community Attachment | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日常生活資本 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ウォーカビリティ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会関係資本 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域への愛着 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | daily life capital | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | walkability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social capital | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | community attachment | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24792/0002000577 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
松本, 安生
× 松本, 安生 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study analyzed the effects of walkability and social capital, which are daily life capital, on place identity and place attachment, which are sub-scales of community attachment. The results showed that only “landscape” and “public safety” among the five factors of walkability were significantly positively related to place identity, with “landscape” showing a strong association with place identity. All three factors of social capital showed significant positive associations with place identity, with “neighborhood friendliness and trust” and “landscape” being associated with place identity with equal strength. On the other hand, all five walkability factors were significantly associated with place attachment, with “landscape” having the strongest association. In addition, all three factors of social capital showed significant positive associations, with “neighborhood friendliness and trust” and “relatives/ acquaintances friendliness and trust” having equally strong associations. Thus, it was confirmed that the creation of a town with beautiful scenery that makes people want to walk around and neighborhood relationship are important factors in increasing attachment to the community. |
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言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 人文学研究所報 en : Bulletin of the Institute for Humanities Resarch 号 71, p. 23-38, 発行日 2024-03-27 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-7082 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00122854 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神奈川大学人文学研究所 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | The Institute for Humanities Research. Kanagawa University | |||||
言語 | en |