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  1. C0400 人文学研究所
  2. 03 紀要論文
  3. 01 人文学研究所報
  4. 0710 71巻

日常生活資本が地域への愛着に与える影響

https://doi.org/10.24792/0002000577
https://doi.org/10.24792/0002000577
a2eb9c3c-dca0-4826-b359-13fe06adc695
名前 / ファイル ライセンス アクション
02 02 日常生活資本が地域への愛着に与える影響.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-04-18
タイトル
タイトル 日常生活資本が地域への愛着に与える影響
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of Daily Life Capital on Community Attachment
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日常生活資本
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ウォーカビリティ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 社会関係資本
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 地域への愛着
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 daily life capital
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 walkability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social capital
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 community attachment
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24792/0002000577
ID登録タイプ JaLC
著者 松本, 安生

× 松本, 安生

WEKO 35033
ローカル著者ID 35033

ja 松本, 安生

ja-Kana マツモト, ヤスオ

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study analyzed the effects of walkability and social capital, which are daily life capital, on place identity and place attachment, which are sub-scales of community attachment.
 The results showed that only “landscape” and “public safety” among the five factors of walkability were significantly positively related to place identity, with “landscape” showing a strong association with place identity. All three factors of social capital showed significant positive associations with place identity, with “neighborhood friendliness and trust” and “landscape” being associated with place identity with equal strength.
 On the other hand, all five walkability factors were significantly associated with place attachment, with “landscape” having the strongest association. In addition, all three factors of social capital showed significant positive associations, with “neighborhood friendliness and trust” and “relatives/ acquaintances friendliness and trust” having equally strong associations. Thus, it was confirmed that the creation of a town with beautiful scenery that makes people want to walk around and neighborhood relationship are important factors in increasing attachment to the community.
言語 en
書誌情報 ja : 人文学研究所報
en : Bulletin of the Institute for Humanities Resarch

号 71, p. 23-38, 発行日 2024-03-27
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-7082
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00122854
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学人文学研究所
言語 ja
出版者
出版者 The Institute for Humanities Research. Kanagawa University
言語 en
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Ver.1 2024-04-18 02:19:44.434387
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