WEKO3
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伝統工芸品のマーケティング戦略に関する一考察 -京都・清閑寺窯の事例-
http://hdl.handle.net/10487/00018473
http://hdl.handle.net/10487/0001847369bad407-b67a-4332-a0c3-be8790a864cc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
05 伝統工芸品のマーケティング戦略に関する一考察 -京都・清閑寺窯の事例- (1.9 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-04-03 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | ja | |||||
タイトル | 伝統工芸品のマーケティング戦略に関する一考察 -京都・清閑寺窯の事例- | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | A Study on Marketing Strategies for Traditional Crafts -Case of Seikanji- Kiln in Kyoto- | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 伝統工芸品 | |||||
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主題 | 茶碗 | |||||
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主題 | 京焼 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 清閑寺窯 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
寺嶋, 正尚
× 寺嶋, 正尚 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本論文は、伝統工芸品のマーケティング戦略について考察するものである。京都・清閑寺窯の事例を取り扱う。清閑寺窯は京焼の一種で、陶磁器への鮮やかな絵付を特徴とする。通常の消費財とは異なる各種マーケティング戦略について、個別具体的に考察する。さらに、伝統を継承しつつ、独創的かつ先進的な作品を生み出す清閑寺窯の状況を、インタビュー調査を通じて明らかにする。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper discusses marketing strategies for traditional crafts. The case is Seikanji Kiln(Seikanji Gama) in Kyoto. The Seikanji Kiln is a type of Kyoyaki pottery, characterized by vivid paintings on ceramics. Various marketing strategies that differ from those for the consumer goods are examined individually and concretely. In addition, through interviews, we examine the situation in which the Seikanji Kiln produces original and advanced works while maintaining the tradition. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論説 | |||||
書誌情報 |
ja : 経済貿易研究 : 研究所年報 en : The Studies in Economics and Trade 号 49, p. 101-118, 発行日 2023-03-25 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0386-5193 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00071389 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神奈川大学経済貿易研究所 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Kanagawa University The Institute of Economics and Trade |