@article{oai:kanagawa-u.repo.nii.ac.jp:00015412, author = {寺嶋, 正尚}, issue = {49}, journal = {経済貿易研究 : 研究所年報, The Studies in Economics and Trade}, month = {Mar}, note = {本論文は、伝統工芸品のマーケティング戦略について考察するものである。京都・清閑寺窯の事例を取り扱う。清閑寺窯は京焼の一種で、陶磁器への鮮やかな絵付を特徴とする。通常の消費財とは異なる各種マーケティング戦略について、個別具体的に考察する。さらに、伝統を継承しつつ、独創的かつ先進的な作品を生み出す清閑寺窯の状況を、インタビュー調査を通じて明らかにする。, This paper discusses marketing strategies for traditional crafts. The case is Seikanji Kiln(Seikanji Gama) in Kyoto. The Seikanji Kiln is a type of Kyoyaki pottery, characterized by vivid paintings on ceramics. Various marketing strategies that differ from those for the consumer goods are examined individually and concretely. In addition, through interviews, we examine the situation in which the Seikanji Kiln produces original and advanced works while maintaining the tradition., 論説}, pages = {101--118}, title = {伝統工芸品のマーケティング戦略に関する一考察 -京都・清閑寺窯の事例-}, year = {2023} }