WEKO3
アイテム
日本における韓国語テキストについて -大学での教材を中心に-
http://hdl.handle.net/10487/10255
http://hdl.handle.net/10487/1025561416b20-6110-4592-886b-c0de861b79ba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-04-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本における韓国語テキストについて -大学での教材を中心に- | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 韓国語テキスト | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 初級 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中級 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 上級 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 過去形 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 補助用言 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヴォイス | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
永原, 歩
× 永原, 歩× Nagahara, Ayumi× 尹, 亭仁× Yoon, Jeong-In |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, we investigate grammatical items appearing in Korean textbooks used mainly at Japanese universities, and make some remarks on the treatment of fundamental Korean grammatical points in these textbooks. There are many Korean language textbooks for the elementary level, but far fewer for the intermediate and advanced levels. Also, many textbooks for the elementary level contain grammatical items for constructing basic structures of sentences such as particles and conjugations. In many elementary textbooks, the past form, which is one of the most important grammatical items in elementary courses, are not covered until the latter part of the books. This often causes elementary learners to go into intermediate courses without enough practice of past forms. In intermediate and advanced courses, voice, auxiliary verbs, and adjectives are the main grammatical items which should be taught, but there are some problems in that these grammatical items are treated differently in each textbook. For example, they are sometimes confused with idioms. Moreover, we note that these technical terms do not have consensus of usage across textbooks. |
|||||
書誌情報 |
神奈川大学言語研究 巻 34, p. 95-133, 発行日 2012-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0915-3136 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1008864X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神奈川大学言語研究センター | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article |