ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. E0300 神奈川大学 人文学会
  2. 03 紀要論文
  3. 01 人文研究
  4. 20200 202集

ヘルスリテラシーを学ぶ子どものための健康学の絵本

http://hdl.handle.net/10487/00017258
http://hdl.handle.net/10487/00017258
47de2b69-1917-4c1c-9cba-23350590228b
名前 / ファイル ライセンス アクション
02 02 ヘルスリテラシーを学ぶ子どものための健康学の絵本 (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-14
タイトル
タイトル ヘルスリテラシーを学ぶ子どものための健康学の絵本
言語 ja
タイトル
タイトル Picture books of health science to develop health literacy
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ヘルスリテラシー
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 子ども
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 絵本
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 新型コロナウイルス感染症
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 health literacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 picture book
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 渡部, かなえ

× 渡部, かなえ

WEKO 34121
ローカル著者ID 34121

ja 渡部, かなえ

ja-Kana ワタナベ, カナエ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Infection harm not only patients’ physical health but also their mind and soul. Fear and anxiety about infection seriously affect human relations, and damage many people?s minds and souls, as well as society. Because of the COVID-19 pandemic, not only adults but also children are affected, and even very young children come under great stress and uneasiness. Good health books to develop health literacy in young children can foster both their cognitive and non-cognitive skills. Cognitive skills provide correct scientific knowledge and could prevent children from experiencing unnecessary and excessive fear, anxiety, prejudice, delusion, and false rumors. Non-cognitive skills foster compassion in children and help society stay healthy and avoid past mistakes such as discrimination, prejudice, and judgment concerning infection. In particular, it is said that non-cognitive skills should be fostered during early childhood.
言語 en
書誌情報 ja : 人文研究
en : Studies in humanities

巻 202, p. 33-40, 発行日 2021-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-7074
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00123041
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学人文学会
言語 ja
出版者
出版者 The Society of Humanities at Kanagawa University
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:47:46.996874
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3