ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C0500 言語研究センター
  2. 03 紀要論文
  3. 02 神奈川大学言語研究
  4. 0400 40号

A Case Study of Two Native English Teachers’ Corrective Feedback Behaviors in Foreign Language Classrooms

http://hdl.handle.net/10487/15029
http://hdl.handle.net/10487/15029
e7c6da61-5350-4388-8f4b-18c2c971346c
名前 / ファイル ライセンス アクション
40-18.pdf 40-18.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-24
タイトル
タイトル A Case Study of Two Native English Teachers’ Corrective Feedback Behaviors in Foreign Language Classrooms
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Second language acquisition
キーワード
主題Scheme Other
主題 classroom interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 teaching style
キーワード
主題Scheme Other
主題 corrective feedback
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Oba, Iori

× Oba, Iori

WEKO 19516

Oba, Iori

Search repository
大場, 衣織

× 大場, 衣織

WEKO 19517

大場, 衣織

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This observational study investigated corrective feedback techniques of foreign language teachers. Two English as a foreign language classes of 62 high school learners taught by two male teachers in Kanagawa prefecture, Japan, were observed in order to compare the frequency of corrective feedback, preferred corrective techniques, and prioritized error type. A total of approximately 12 hours of continuous classroom interaction was observed and recorded. In terms of the preferred corrective feedback technique, both teachers showed similar results. In contrast, in terms of the frequency of corrective feedback and prioritized error type, the teachers showed different tendencies. The results of this study indicate that differences between individual teachers may affect the amount of feedback given and the error types that are prioritized, while other factors, such as learner proficiency level, may affect the corrective feedback technique used. Future studies on classroom interaction should examine the sources of such individual differences in teaching style, including cultural background, knowledge of education, and beliefs.
書誌情報 神奈川大学言語研究

巻 40, p. 231-248, 発行日 2018-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-3136
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1008864X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学言語研究センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:47:04.871945
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3