ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C0500 言語研究センター
  2. 03 紀要論文
  3. 02 神奈川大学言語研究
  4. 0390 39号

音声認識技術を応用した発音練習教材の開発と設計 -留学生のための日本語の音声指導に向けて-

http://hdl.handle.net/10487/14414
http://hdl.handle.net/10487/14414
81d9ae1b-c292-417d-bb4d-bfd74c610b3c
名前 / ファイル ライセンス アクション
39-05.pdf 39-05.pdf (581.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-06
タイトル
タイトル 音声認識技術を応用した発音練習教材の開発と設計 -留学生のための日本語の音声指導に向けて-
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 発音練習
キーワード
主題Scheme Other
主題 音声認識技術
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクセント
キーワード
主題Scheme Other
主題 イントネーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 CALL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高木, 南欧子

× 高木, 南欧子

WEKO 19472

高木, 南欧子

Search repository
Takagi, Naoko

× Takagi, Naoko

WEKO 19473

Takagi, Naoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to conduct Japanese phonetics education with international students as the subject, this study examined development of study contents for practicing prosody that are suited to undergraduate international students. For this purpose, I developed prosody practicing aids in applying phonetic recognition techniques. For the CALL System, I utilized the pre-existing “Japanese CALL
System”. As a result, I found that the expressions available were insufficient
for use on campus, each sentence was comparatively short, and there were cases where pronunciation was not evaluated precisely by the CALL System. I therefore included three situations that would be familiar for international students, and created 40 sentences of a maximum of 40 morae (syllables). Upon inserting them into the CALL System, I analyzed the problems associated with pronunciation of the added sentences and applied settings that reflected pronunciation evaluation. Also, in order for adjustments to be possible in actual use, I applied three settings for the level of strictness used as criteria for the automatic evaluation. After implementation of the study contents in class, I found that determining what problems faced each student became clearer, and there were improvements in how students could practice individually, but, on the other hand, there were problems with the system recognitionising differences in voiced and voiceless sounds as a sentence became longer.
書誌情報 神奈川大学言語研究

巻 39, p. 59-77, 発行日 2017-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-3136
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1008864X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Development and Design of Pronunciation Practice Aids in Applying Phonetic Recognition Techniques -Applications for Japanese phonetics education of international students-
出版者
出版者 神奈川大学言語研究センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:47:28.817674
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3