ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C0500 言語研究センター
  2. 03 紀要論文
  3. 02 神奈川大学言語研究
  4. 0320 32号

地域日本語教育批判-ニューカマーの社会参加と言語保障のために-

http://hdl.handle.net/10487/5950
http://hdl.handle.net/10487/5950
b682e4b4-6731-4ea1-9419-79a7974777ef
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengo32_59-78.pdf gengo32_59-78.pdf (871.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-30
タイトル
タイトル 地域日本語教育批判-ニューカマーの社会参加と言語保障のために-
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 地域日本語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ニューカマー
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会参加
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語保障
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語政策
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 富谷, 玲子

× 富谷, 玲子

WEKO 19380

富谷, 玲子

Search repository
Tomiya, Reiko

× Tomiya, Reiko

WEKO 19381

Tomiya, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Foreign residents in Japan called “newcomers” have been increasing since the late 1970s. Japanese language support for newcomers was started by citizen volunteers around the mid 1980s, and these “community language classes” now exist nationwide. Nowadays Japanese language support for newcomers is called “Japanese language education in community” and has come to be focused on as one area of investigation in Japanese language teaching research.
 This paper aims to review Japanese language education in community from a critical point of view. First, the ignificance and limitations of citizen volunteers who have been contributing Japanese language education in community are discussed. Second, problems related to constituent member(Japanese and newcomers)in community classrooms from the viewpoint of
newcomers are presented. Finally, the reasons why there has been little or no discussion incorporating newcomers themselves
as a concerned-party are analyzed.
 In order for newcomers to be able to fully participate in the society, it is indispensable to guarantee the community language, that is, to guarantee opportunities to learn the Japanese language. This paper points out the necessity to establish a system to provide opportunities to newcomers. It also points out the necessity for both Japanese people and newcomers themselves to question the significance of Japanese language learning.
書誌情報 神奈川大学言語研究

巻 32, p. 59-78, 発行日 2010-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-3136
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1008864X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学言語研究センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:25:31.148756
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3