ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C0400 人文学研究所
  2. 03 紀要論文
  3. 01 人文学研究所報
  4. 0730 73巻

アントニオーニにとっての“ヴェリタ”と“レアルタ”

http://hdl.handle.net/10487/0002001301
http://hdl.handle.net/10487/0002001301
4d121abb-73f5-44d8-9098-9b5f39040066
名前 / ファイル ライセンス アクション
07 07 アントニオーニにとっての“ヴェリタ”と“レアルタ”.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-26
タイトル
タイトル アントニオーニにとっての“ヴェリタ”と“レアルタ”
言語 ja
タイトル
タイトル “Verità” and “realtà” for Antonioni
言語 it
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アントニオーニ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 構成的リアリズム
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 認識
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 表現
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 撮影方法
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Antonioni
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 constructive realism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 recognition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 expression
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ways of shooting
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鳥越, 輝昭

× 鳥越, 輝昭

WEKO 34735
ローカル著者ID 34735

ja 鳥越, 輝昭

ja-Kana トリゴエ, テルアキ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 重要な映画監督だったアントニオーニ(Michelangelo Antonioni)にとって"ヴェリタ"もしくは"レアルタ"が何を意味したのかを,認識と表現との両面について論じた。認識の側面について言えば,アントニオーニは外界と内面の両方に認識を向けて,外界の"ヴェリタ""レアルタ"が内面の"ヴェリタ""レアルタ"に影響している状態を分析するのが通例だったが,経歴の過程で,認識がもっぱら外界の"ヴェリタ""レアルタ"だけに向かったり,もっぱら内面の"ヴェリタ""レアルタ"だけに向かったりしたことがある。表現の側面について言えば,アントニオーニが,"ヴェリタ""レアルタ"をそのまま写し撮ることをせず,むしろ構成的に"ヴェリタ""レアルタ"を作りだしていたことが重要である。作品の奥深さは,身近な問題という特殊な"ヴェリタ""レアルタ"を扱うストーリーの背後に一般的問題という"ヴェリタ""レアルタ"が明示や暗示されていたことに由来している。撮影方法や,撮影現場・台本・俳優の扱い方も,すべて構成的リアリズムを実現するためのものだった。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article pays attention to what “verità” and “realtà”(the division of these two concepts is less clear than that of “truth” and “reality”) meant for the important director Michelangelo Antonioni, with reference both to his recognition and to his expression. He generally directed his recognition both to the truth and reality of the outside world and to those of peopleʼs inner consciousness, analysing the influences of the former on the latter. Sometimes in his career, however, his recognition directed itself almost solely either to the truth and reality of the outside world or to those of the mental state. The expression of his films was characterized by the constructed realism. He rarely shot the reality as it was. The profundity of his films derived from the general truth and reality expressed or implied behind the particular truths and realities which he found around him and made films out of. His ways of shooting and of treating locations, scripts, and actors and actresses were all aimed at constructing the reality in the way he wanted.
言語 en
書誌情報 ja : 人文学研究所報
en : Bulletin of the Institute for Humanities Resarch

巻 73, p. 101-123, 発行日 2025-03-14
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-7082
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00122854
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学人文学研究所
言語 ja
出版者
出版者 The Institute for Humanities Research. Kanagawa University
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-27 04:04:43.434460
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3