ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C0400 人文学研究所
  2. 03 紀要論文
  3. 01 人文学研究所報
  4. 0670 67巻

アントニオーニの映画のなかのローマとローマ人

http://hdl.handle.net/10487/00017921
http://hdl.handle.net/10487/00017921
e253f877-c9d1-42a0-ad3b-d4afcae5125a
名前 / ファイル ライセンス アクション
02 02 アントニオーニの映画のなかのローマとローマ人 (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-05-23
タイトル
タイトル アントニオーニの映画のなかのローマとローマ人
言語 ja
タイトル
タイトル Rome and Romans in Antonioni’s Films
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鳥越, 輝昭

× 鳥越, 輝昭

WEKO 34735
ローカル著者ID 34735

鳥越, 輝昭

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 34735
識別子Scheme ローカル著者ID
識別子 34735
姓名 Torigoe, Teruaki J. I.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I point out some of the characteristics of Rome and Romans represented in Michelangelo Antonioniʼs films.  Antonioniʼs Rome is notable, all through his career, for its contemporariness and its exclusion of touristic viewpoint. We can also add, as its characteristics, the attention to the part of Rome in construction, sensitiveness to economic advancement, and longing for American culture, right up to Lʼeclisse(1962). After twenty years since the production of this film, however, in Lʼidentificazione di una donna(1982) these three characteristics disappear and, instead, a city full of danger, distrust, vulgarity and dirtiness is shown. Such change is a reflection of what happened in Rome in 1970s and early 1980s.  Middle-class women of Rome represented by this renowned director are characterised by their sensitiveness to reality, their uneasiness, and the vestige of Roman Catholic morality. Aristocratic women of Rome do not show such vestige while also being sensitive to reality, and they are either with or without uneasiness. Roman men of the middle class do not possess Roman Catholic morality and are obtuse and selfcentred. Roman common people are represented with warm-heartedness particularly in the beginning of Antonioniʼs career, but later in Lʼidentificazione di una donna(1982) a Roman woman of the working class is regarded as critically as a Roman woman of aristocracy.
書誌情報 ja : 人文学研究所報
en : Bulletin of the Institute for Humanities Resarch

号 67, p. 23-42, 発行日 2022-03-27
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0287-7082
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00122854
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学人文学研究所
出版者
出版者 The Institute for Humanities Research. Kanagawa University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:35:30.663393
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3