WEKO3
アイテム
世界地誌に関する授業の履修学生の興味・関心と授業実践の例
http://hdl.handle.net/10487/00017632
http://hdl.handle.net/10487/0001763298a7d09c-817b-4043-830f-ed256007fe05
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 世界地誌に関する授業の履修学生の興味・関心と授業実践の例 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An example of the interest of the students in the class concerning regional geography of the world and the practice in the class | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 世界地誌 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地理学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地理教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 景観写真 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 授業実践 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | regional geography of the world | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | geography | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | geography education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | landscape photograph | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | practice in the class | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
三原, 昌巳
× 三原, 昌巳 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It is important for the instructor in charge to develop various classes related to “regional geography of world” in a way that is easy to understand for a large number of enrolled students. In this article, it will be clarified where the students are interested in the regions of the world. While presenting examples of class practice, the purpose of this study is to consider the class issues related to the world magazine in a large number of classes, and to obtain basic materials contributing to class improvement of geography education. Students had experience in visiting many Asian countries, mainly in East Asia and Southeast Asia, countries and regions in Oceania, and few Europe. On the other hand, there were no countries in Africa, Central and South America, Central Asia, or West Asia as destinations for overseas travel. As class practice, Foreign people in Japan, agriculture in California, and landscape photography were explained. | |||||
書誌情報 |
ja : 人文学研究所報 en : Bulletin of the Institute for Humanities Resarch 号 62, p. 61-68, 発行日 2019-09-25 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-7082 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00122854 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An example of the interest of the students in the class concerning regional geography of the world and the practice in the class | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神奈川大学人文学研究所 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | The Institute for Humanities Research. Kanagawa University | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper |