ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. B0300 経営学部・経営学研究科
  2. 03 紀要論文
  3. 03 国際経営論集
  4. 0500 50巻

Extensive Reading and Learning Style

http://hdl.handle.net/10487/13348
http://hdl.handle.net/10487/13348
cbce5087-15f6-483d-871f-8310d7af807e
名前 / ファイル ライセンス アクション
50-04.pdf 50-04.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-02-04
タイトル
タイトル Extensive Reading and Learning Style
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 extensive reading
キーワード
主題Scheme Other
主題 individual differences
キーワード
主題Scheme Other
主題 language learning attitude
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning style
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Kawachi, Tomoko

× Kawachi, Tomoko

WEKO 3992

Kawachi, Tomoko

Search repository
河内, 智子

× 河内, 智子

WEKO 3993

河内, 智子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Extensive reading (ER) has been shown to be an effective approach to both improving students’ language skills and nurturing positive attitudes toward language reading and learning. However, although the approach has proven to be effective for many learners, as with any teaching approach, it does not seem to work equally well for all learners. The current study hypothesized that learning style might be a factor influencing learners’ achievement in and attitude toward ER, and investigated the relationship between learning style, amount of reading, and attitude toward ER, using Cohen, Oxford, and Chi’s (2009) Learning Style Survey (LSS). The results showed weak relationships between learning style and reading amount as well as between learning style and attitude toward ER, in both cases found in only a few of the learning style dimensions. The study suggests on this basis that it will be useful to combine quantitative data gained from learning style measurement tools with qualitative data gained from learner observations and discussions, in order to provide appropriate guidance to students in ER programs.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
書誌情報 国際経営論集

巻 50, p. 59-77, 発行日 2015-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-7611
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10153220
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学経営学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:49:43.054139
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3