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  1. B0300 経営学部・経営学研究科
  2. 03 紀要論文
  3. 03 国際経営論集
  4. 0530 53巻

An English Market in Japan : A Brief Psychology and History of Big Four Development

http://hdl.handle.net/10487/15503
http://hdl.handle.net/10487/15503
bbdf6510-9424-448b-bf52-512846a4bcb2
名前 / ファイル ライセンス アクション
09 09 An English Market in Japan : A Brief Psychology and History of Big Four Development.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-08-31
タイトル
タイトル An English Market in Japan : A Brief Psychology and History of Big Four Development
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL history
キーワード
主題Scheme Other
主題 eikaiwa
キーワード
主題Scheme Other
主題 English conversation school
キーワード
主題Scheme Other
主題 English in Japan
キーワード
主題Scheme Other
主題 English language business
キーワード
主題Scheme Other
主題 English school history
キーワード
主題Scheme Other
主題 language learning market
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Fairchild, Theron

× Fairchild, Theron

WEKO 34815
ローカル著者ID 34815

Fairchild, Theron

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 34816
姓名 Fairchild E., Theron
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Big Four, in corporate English school history in Japan, set the standards for language communication as a commodity, as well as drove and dominated a market that annually generated billions in Japanese yen and reached hundreds of thousands in student-customers. The paper addresses the historical rise, decline, and resiliency of this industry, from the perspectives of management, marketing, and its underlying consumer psychology. The paper begins with critiques on the Japanese system of English education and the need for communicative training, followed by recent research from social, educational, and language psychology, as well as neuroscience, which collectively support why the need for such communication was desired in Japan. The paper next explores how that desire was commodified and marketed, how the student became a customer, and how the role of teacher became a sales asset. The focus on the Big Four schools presents a brief history of how two of them survived, how two failed, and how the market for private English has changed, from its rocketing beginning during the Japanese bubble economy of the 1980s, through the changes and downturns that occurred up to the present.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
書誌情報 国際経営論集
en : International Management Review

号 53, p. 99-113, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-7611
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10153220
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学経営学部
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Departmental Bulletin Paper
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Ver.1 2023-05-15 14:33:43.253873
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