ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C0500 言語研究センター
  2. 03 紀要論文
  3. 02 神奈川大学言語研究
  4. 0340 34号

「繰り返し」による漢字語彙の定着に -PowerPointを活用した初中級授業の分析-

http://hdl.handle.net/10487/10254
http://hdl.handle.net/10487/10254
69ee4c05-b1a3-4eda-9593-5c0374b5789b
名前 / ファイル ライセンス アクション
言語研究No.34-05.pdf 言語研究No.34-05.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-16
タイトル
タイトル 「繰り返し」による漢字語彙の定着に -PowerPointを活用した初中級授業の分析-
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 漢字授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 漢字学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 語彙学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 繰り返し
キーワード
主題Scheme Other
主題 PowerPoint(PPT)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 木村, 祐子

× 木村, 祐子

WEKO 19404

木村, 祐子

Search repository
Kimura, Yuko

× Kimura, Yuko

WEKO 19405

Kimura, Yuko

Search repository
北村, 尚子

× 北村, 尚子

WEKO 19406

北村, 尚子

Search repository
Kitamura, Naoko

× Kitamura, Naoko

WEKO 19407

Kitamura, Naoko

Search repository
富谷, 玲子

× 富谷, 玲子

WEKO 19408

富谷, 玲子

Search repository
Tomiya, Reiko

× Tomiya, Reiko

WEKO 19409

Tomiya, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The authors define the term kanji capability as the ability to understand the usage of kanji in addition to their shapes, sounds and meanings, and to practically use them as items of vocabulary. In this study, empirical research was conducted in an actual class aimed at teaching students kanji as vocabulary -a process considered difficult based on self-learning alone. In classes, illustrations showing kanji studied on the course were repeatedly displayed to promote learning of their shapes as well as their readings, meanings and usage as vocabulary. Microsoft PowerPoint (PPT) was used to enhance student comprehension and visual learning. The PPT materials were designed to increase the frequency of repetition not only by re-displaying previously learned kanji but also by pre-introducing new vocabulary to be covered in future classes. In this study, analysis focused on the learning of kanji shapes as well as their readings and meanings as elements of vocabulary.  The analysis revealed a moderate correlation between the number of kanji vocabulary items presented in illustrations and the quality of end-of-term exam results for reading, but a low correlation for writing. This illustrates a certain level of effectiveness in learning kanji readings and meanings in addition to their shapes based on repeated display of illustrations.
書誌情報 神奈川大学言語研究

巻 34, p. 73-94, 発行日 2012-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-3136
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1008864X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学言語研究センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:48:32.180082
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3