WEKO3
アイテム
多国籍企業の新展開-新ビジネスモデル・新アーキテクチャーの出現-
http://hdl.handle.net/10487/7048
http://hdl.handle.net/10487/70487df6e543-8fde-4544-8227-b078f2003183
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-06-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 多国籍企業の新展開-新ビジネスモデル・新アーキテクチャーの出現- | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビジネスモデル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アーキテクチャー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地理的視点 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 商品多角化視点 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プラットフォーム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | business model | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | architecture | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | geographic scope | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | platform | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vertical & horizontal scope | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
五味, 紀男
× 五味, 紀男× Gomi, Norio |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 電気産業の多国籍企業は、ほかの産業分野とくらべ、その多面性は際立っている。それは従来の国際化による地理的拡大に加え、事業の多角化に対する各企業の取り組みにより、国別企業別に大きく異なる企業体が存在する。そしてさらにその事業内容も先進国企業とそれに追随する新興国企業の中で事業の選択が行われている。さらにその事業の選択がその企業のビジネスモデル、さらに商品のアーキテクチャーの選択で大きく異なる。専業化によって、世界規模の市場を目指す事業形態と、限定された市場での総合販売を目指す企業が、併存している。日本企業も、グローバル市場を対象市場としてのビジネスモデルの戦略が問われている。 \nGlobal enterprises in electronic industry are characterized for its multi diversity and variety in its business model and platform in its global competition. On top of traditional pattern of globalization, multi product policy makes difference in each company. Furthermore, companies in matured country and company in emerging country makes contrasting strategy to keep competitiveness. Successful model of business seems to be derived from the strategy to target global market and share in dlfferent form. Concentrating in particular field of business model is also new shape of outcome ln vertical and horizontal scope. Japanese global enterprise must to clarify and to focus its business model to meet global competition. |
|||||
書誌情報 |
マネジメント・ジャーナル 巻 02, p. 39-52, 発行日 2010-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2187-7947 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1241382X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development and Transition of Global Corporation : Emerging New Business Model and New Architecture | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神奈川大学国際経営研究所 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article |