WEKO3
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ブランド・ポートフォリオとPB製造受託 -キユーピー社のドレッシングの場合-
http://hdl.handle.net/10487/00016270
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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09 ブランド・ポートフォリオとPB 製造受託 -キユーピー社のドレッシングの場合- (2.2 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-06-10 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ブランド・ポートフォリオとPB製造受託 -キユーピー社のドレッシングの場合- | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | How Does National Brand Portfolio Influence Private Label Production? : A Case Study of Kewpie Corporation’s dressing | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
浦上, 拓也
× 浦上, 拓也 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 大手ナショナル・ブランド(NB)メーカーのプライベート・ブランド(PB)製造受託に影響を与える要因の 1 つに、そのブランド・ポートフォリオ戦略が考えられる。ブランド・ポートフォリオ戦略は、水平的差別化を重視するタイプと垂直的差別化を重視するタイプに分けられるが、大手 NB メーカーが水平的差別化を重視する戦略を採用する場合、PB は NB に近接しやすいので、当該メーカーは PB 製造受託を行い、PB の商品属性をコントロールしようとすると考えられる。本稿の目的は、キユーピーのドレッシング・カテゴリーを取り上げて、水平的差別化戦略が実際にどのように影響するのかを分析することである。キユーピーのブランド・ポートフォリオ戦略は、製品バラエティを目指して個別ブランドの拡張を行うものであったために、個々の製品の品質を高める努力が少なくなり、競合他社との品質差とコスト差が小さくなったと考えられる。したがって、競合他社との間に PB 製造受託の競争が起こり、PB の商品属性をコントロールできなかったために、キユーピーは慎重に PB 製造を行っていたのである。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | One of the factors influencing private labels production by leading national brand manu-facturers is their brand portfolio strategies. Brand portfolio strategies are divided into two types, one emphasizes horizontal differentiation and the other emphasizes vertical differentiation. When lead-ing manufacturers adopt the horizontal differentiation strategy, since the private labels are likely to be close to the leading national brands, it is considered that the manufacturers intend to produce the private labels and control the product attributes of private labels. The purpose of this paper is to pro-vide a case study on how horizontal differentiation strategy actually affects private labels production in Kewpieʼs dressing category.Kewpieʼs brand portfolio strategy has been to expand individual product brands with the aim of product variety. As a result, it is thought that its efforts to improve the quality of individual products have decreased and the quality difference and cost difference with its competitors have decreased. Therefore, competition for private labels production has occurred with its competitors, and Kewpie hasnʼt been able to control the attributes of private labels, so Kewpie has produced private labels carefully. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
書誌情報 |
ja : 経済貿易研究 : 研究所年報 号 46, p. 159-167, 発行日 2020-03-25 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0386-5193 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00071389 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | How Does National Brand Portfolio Influence Private Label Production? : A Case Study of Kewpie Corporation’s dressing | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神奈川大学経済貿易研究所 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper |