WEKO3
アイテム
価値共創と社会的かかわりに関する一研究 -共通価値の創造との融合の視点から-
http://hdl.handle.net/10487/00015675
http://hdl.handle.net/10487/00015675121c7151-1387-49ba-8256-d19eb5f1993f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-07-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 価値共創と社会的かかわりに関する一研究 -共通価値の創造との融合の視点から- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on the Formation of Social Value Co-Creation | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会価値共創 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 企業の社会的責任 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 価値共創 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費者意識 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social Value Co-Ceation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CSR | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Value Co-Creation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Consumer consciousnes | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
孔, 令建
× 孔, 令建 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 価値共創の研究において、消費者の能動性がますます重要視されているが、価値共創と社会的かかわりに関する研究はあまり見られない。一方、環境、貧困、災害、そして疾病などの社会的課題が幾何級数的に膨らんで行く中で、企業は、経済的利益の追求だけではなく社会的課題を解決する必要に迫られている。また、企業は、消費者意識の変化に伴って消費者の能動性を誘導・発揮しながら、社会的課題を解決することによって新たな価値を創出し、消費者との間における社会価値共創の形成へとつなげることができる。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It's found in the literature research of Value Co-Creation that the active elements of consumers are more and more valued. However, there is still a lack of research on the relationship between Value Co-Creation and social development. Nowadays, nevertheless, social problems such as environment, poverty, disasters and diseases are growing geometrically. Enterprises should not only pay attention to the economic benefits, but also pay attention to the solution of social problems in their business activities. Besides, with the change of consumer consciousness, enterprises should induce actively and give full play to the initiative of consumers. And enterprises can generate new value by solving the social problems that consumers care about, and finally realize the Social Value Co-Creation of between enterprises and consumers. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論説 | |||||
書誌情報 |
ja : 経済貿易研究 : 研究所年報 号 45, p. 17-28, 発行日 2019-03-25 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0386-5193 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00071389 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on the Formation of Social Value Co-Creation | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 神奈川大学経済貿易研究所 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper |