ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. E0300 神奈川大学 人文学会
  2. 03 紀要論文
  3. 01 人文研究
  4. 20300 203集

アントニオーニの映画のなかのキリスト教関連物

http://hdl.handle.net/10487/00017466
http://hdl.handle.net/10487/00017466
d432b6f5-2293-4fc6-9052-938d1ee14816
名前 / ファイル ライセンス アクション
31 31 アントニオーニの映画のなかのキリスト教関連物 (2.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-12-08
タイトル
タイトル アントニオーニの映画のなかのキリスト教関連物
言語 ja
タイトル
タイトル Christian Objects in Antonioni’s Films
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鳥越, 輝昭

× 鳥越, 輝昭

WEKO 34735
ローカル著者ID 34735

ja 鳥越, 輝昭

ja-Kana
Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 36534
姓名 Torigoe, Teruaki J. I.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I draw attention to the thus far ignored fact that Michelangelo Antonioni’s films deliberately show an unexpectedly large number of Christian objects, such as churches, crosses, and sacred paintings as well as priests, monks, and nuns. The functions I surmise of these objects are as follows:  In The Passenger(1974), which begins with the death of the protagonist’s acquaintance with whom he changes identities and ends with the death of the protagonist himself, Christian objects are shown as symbols of death at each important stage of this process.  In other works of this renowned film director, Christian objects generally express tension within the changing contemporary society, and this tension is particularly notable in two ways.  In some films like L’avventura (1960), Christian objects are presented in such a way as to indicate the weakening of the traditional hold of Christianity on society. In other films, such as L’eclisse(1962) and Identificazione di una donna (1982), Christian objects are presented along with the progress of relationships, although ephemeral, between man and woman. This is a vestige of the traditional Christian blessing of marriage.  Such ways of presenting Christian objects are obviously deep-rooted in Christian culture ; their presence is probably too obvious for Western critics and scholars to pay attention to it.
言語 en
書誌情報 ja : 人文研究
en : Studies in humanities

号 203, p. 37-66, 発行日 2021-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0287-7074
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00123041
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 神奈川大学人文学会
言語 ja
出版者
出版者 The Society of Humanities at Kanagawa University
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:44:07.270597
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3